Facebook- och Instagram-målgruppsinriktning
Att nå de 3 miljarder aktiva användarna varje månad på Facebook och Instagram har precis blivit enklare!
Målgruppsinriktning baserat på intressen
Vår AI-integration rekommenderar intressen baserat på dina promts (förslag). Dessa rekommendationer hjälper dig att effektivt nå rätt målgrupp.
Gå igenom och anpassa din målgruppsinriktning genom att lägga till eller ta bort intressen efter behov. Du kan också minska din målgrupp ytterligare. Till exempel, rikta dig mot Business-administratörer som är intresserade av fitness för att nå entreprenörer inom fitnessindustrin. Alternativt kan du lämna målgruppen öppen och låta algoritmen hitta din målgrupp.
Retargeting-kampanjer
Sätt upp retargeting-kampanjer för att nå personer som tidigare har interagerat med ditt företag eller din webbplats. Forskning visar att det i genomsnitt krävs 7 interaktioner för att en potentiell kund ska göra ett köp.
Skapa enkelt retargeting-målgrupper eller välj bland dina befintliga inom vårt AI-annonsverktyg. Du kan också bygga lookalike-målgrupper, specificera området för att utöka din räckvidd samtidigt som du behåller kontrollen.
Platsinriktning
Du har flexibiliteten att rikta dig mot en global målgrupp eller välja en specifik radie runt din verksamhetsplats. Anpassa denna inställning för att passa dina kampanjmål.
Med våra AI-rekommendationer och användarvänliga verktyg har det aldrig varit enklare att hitta och nå din målgrupp på Facebook och Instagram.