Google Ads Targeting
Det görs 8,5 miljarder sökningar per dag på Google, och dina kunder letar efter det du erbjuder!
Nyckelord
Använd vår Algoritm för att skriva in “promts”, så rekommenderar vi nyckelord anpassade till ditt företag. Dessa nyckelord är utformade för att hjälpa dig att effektivt rikta dig mot din målgrupp och få ut det mesta av din budget.
Gå igenom de rekommenderade nyckelorden och redigera eller lägg till dina egna målinriktade nyckelord. Se till att dina nyckelord är nära relaterade för att säkerställa relevans. Till exempel, om du driver en smyckesreparationsverkstad, fokusera på nyckelord relaterade till smyckesreparation, inte breda termer som "skönhet och värde".
Plats
Du har flexibiliteten att rikta dina annonser globalt eller inom en specifik radie från din verksamhetsplats. Välj det alternativ som passar din målgrupp bäst.
Om du betjänar en lokal marknad, lägg till "nära mig" till relevanta nyckelord. Statistik visar att 1 av 3 "nära mig"-sökningar resulterar i ett köp, vilket gör detta till ett värdefullt tillskott till din målstrategi.
Flera annonser för olika teman
Istället för att trycka in alla nyckelord i en enda annons, använd vår AI-drivna plattform för att skapa flera annonser med olika teman.
Övervaka deras prestation, pausa underpresterande annonser och fördela mer budget till de som ger bättre resultat. Detta tillvägagångssätt gör att du kan finjustera din annonsstrategi och maximera din ROI.
Med dessa enkla steg och våra rekommendationsverktyg kommer du att vara väl på väg att effektivt nå din målgrupp med Google-sökannonser.