Hur mycket budget ska jag tilldela en Facebook-kampanj?

Blog
Hur mycket budget ska jag tilldela en Facebook-kampanj?

När du planerar en Facebook-kampanj är det viktigt att definiera en minimibudget som gör att plattformen kan leverera dina annonser på ett hållbart sätt. Meta tar hänsyn till flera faktorer när de fastställer minimum budgetkrav och rekommendationer, inklusive:

  • Affärssektor
  • Budgettyp
  • Köpmetod
  • Budstrategi
  • Optimering
  • Valuta
  • Kalender

Dessa faktorer hjälper till att undvika att annonserna inte levereras effektivt.

Tips

Fördela budgeten baserat på det optimeringshändelse du siktar på. Vissa optimeringshändelser kan kräva mer budget än andra, beroende på hur svåra de är att uppnå. Om du till exempel optimerar för att öka antalet köp kan du behöva tilldela mer budget än om du optimerar för landningssidvisningar.

Om du inte vill öka din budget kan du försöka optimera för en händelse som kan vara enklare och billigare att uppnå.

Launch Campaigns with My AD Today

Our platform crafts your campaign for optimal engagement and you can track your success with immediate insights and metrics.

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.